منوی بالای صحه

۱۳۹۶ آذر ۴, شنبه

شبکه العالم al alam

شبکه العالم Alalam

شبکه بین‌المللی العالم ، شبکه خبری ماهواره‌ای به زبان عربی است که مرکز آن در تهران قرار دارد. این شبکه دارای ۴ دفتر رسمی در تهران، بیروت، بغداد و دمشق و همچنین چند دفاتر غیررسمی در نقاط مختلف دنیا است. العالم در اطلاع‌رسانی بسیاری از رویدادهای اخیر از جمله اشغال عراق توسط آمریکا و جنگ ۲۲روزه نسبت به شبکه های دیگر خبری و سیاسی پیشتاز بوده است.
شبکه العالم
شبکه العالم

العالم در مصر
شبکه العالم توانست در جریان انقلاب مصر به یکی از منابع مهم خبری تبدیل شود. این شبکه یکی از مؤثرترین شبکه‌های خبری در جریان انقلاب ۲۵ ژانویه و سقوط رژیم مبارک و رویدادهای قبل و پس از آن بود. این شبکه قبل از آغاز انقلاب مصر، با در اختیار داشتن خبرنگاران متعدد در نقاط مختلف و حساس این کشور، به مخابره و اطلاع‌رسانی دقیق و سریع رویدادهای این کشور پرداخته است .

العالم در سوریه
شبکه بین‌المللی العالم با آغاز حوادث سوریه توانست طی بحران این کشور فعالیت‌های گسترده و مؤثری را طبق اذعان رسانه‌های موافق و مخالف در زمینه اطلاع‌رسانی در داخل و خارج از این کشور و به ویژه در کشورهای عربی منطقه ایفا کند. اطلاع‌رسانی شفاف و به موقع، و حضور تیم خبری العالم در قلب حوادث این کشور، سبقت خبری در انتشار رویدادهای موثق و مصور، و حتی در بیشتر موارد انتشار خبرها و گزارشهای تصویری اختصاصی و انحصاری، موجب شد که طبق اعتراف بسیاری از رسانه‌ها، خبرسازی‌ها و تبلیغات رسانه‌ای حامیان گروه‌های مسلح، خنثی شود. این موضوع بارها موجب تهدید تیم خبری العالم در سوریه و حتی ربودن خبرنگار این شبکه از سوی عناصر مسلح شده است.

العالم در عراق
شبکه العالم با وجود آنکه همزمان با جنگ عراق وارد عرصه بین‌المللی رسانه شد، توانست با استفاده از کادر و نیروی مجرب و خبرنگاران خود، و انتقال اخبار با توجه به اصل سرعت، صحت و شفافیت، جایگاه ویژه ای را بین مخاطبان عرب در منطقه و دنیا کسب کند. بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته پس از جنگ عراق، مخاطبان العالم در این کشور، صداقت داشتن، سرعت و دقت در اطلاع‌رسانی، توجه به وقایع عراق و بحرین، گرایش سیاسی متعادل و حرفه‌ای بودن را از مهمترین نقاط قوت این شبکه عنوان می‌کنند. اگر چه ۶/۵۴ از مخاطبان در این نظرسنجی معتقد هستند العالم نقطه ضعفی ندارد اما نداشتن سیگنال ثابت، ارسال پارازیت و قطع آن از روی ماهواره‌های نایل ست و عرب ست از نقاط ضعف العالم به شمار می‌آید. 
این شبکه که به زبان عربی برنامه پخش می‌کند، تنها منبع واقعی خبر برای مردم عراق در طول جنگ محسوب می‌شد؛ و تنها رقیب آن، گزارش‌های کسل‌کننده حزبی تلویزیون دولتی عراق بود که عراقی‌های اندکی به آن اعتماد داشتند؛ العالم که کار خود را در ماه فوریه آغاز کرد، ضربه‌ای ناگهانی بود. با وصل شدن تدریجی برق قسمت‌های مختلف بغداد، عراقی‌ها این امکان را یافتند که پس از هفته‌ها برای اولین بار از تلویزیون استفاده کنند. پخش اخبار در آرایشگاه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و اتاق‌های نشیمن منازل از سر گرفته شده است، ولی این اخبار نه از ایستگاه تلویزیونی عراق می‌آید و نه از ایستگاه تلویزیونی آمریکا؛ بلکه از ایران پخش می‌شود .

پایگاه  رسمی  شبکه العالم 


مطالب مرتبط با فرکانس تلوزیونها و شبکه های ماهواره ای
فرکانس تلوزیون های فارسیفرکانس ماهواره ها
شبکه العالم ALALAMفرکانس شبکه العالم ALALAM
برنامه های شبکه العالم ALALAM


شبکه العالم،تلویزیون العالم،شبکه عالم،العالم تی وی،شبکه عالم،عالم ،کانال العالم،کانال تلویزیونی العالم،شبکه عالم ارشیو،شبکه عالم انلاین،خبر فوری العالم،

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر