منوی بالای صحه

۱۳۹۴ شهریور ۱۵, یکشنبه

سوییچ ماهواره

سوییچ یا سوییچر switch
سوییچ در حقیقت یک نوع کلید مداری یا یک روترآنتن  است . router به معنای مسیریاب ، قطعه ای است که در شبکه ها برای اتصال یک شبکه به شبکه دیگر استفاده میشود .
معمولا  افرادی که از ماهواره استفاده میکنند ، چندین ماهواره  را به کار میبرند و هر ماهواره نیز به یک ال ان بی احتیاج دارد . یعنی استفاده از چندین ماهواره به صورت همزمان . برای این منظور به سوییچ احتیاج است .
سوییچ طبق فرمانی که از ریسیور میگیرد به ال ان بی ها منتقل میشود . همه سوییچ ها دارای یک ورودی به گیرنده  ( reciver ) و خروجی هایی برای ال ان بی هستند که به صورت  LNB1، LNB2 ، LNB3 ، LNB4 و ..... درج شده است


اکثر اين  نوع سويچ ها دارای بدنه فلزی و عايق بندی شده در مقابل عوامل جوی هستند و در انواع دو به يک -  چهار به يک  و بيشتر ساخته شده و معمولا جهت نصب روی ديوار يا بدنه نگهداردارای بست يا محل وصل پيچ ميباشند .




سوییچ ماهواره
سوییچ switch
پارامترهای فنی مهم در انتخاب سويچ خوب عبارتند از :
1- مصرف جريان داخلی کمتر (حدود 10 ميلی آمپر ).
2- تلفات و افت کمتر در انتقال خروجی ال ان بی به رسيور ( کمتر از 2 دسی بل ).
3- محدوده گذر فرکانس بيشتر ( محدوده استاندارد مابين 950مگاهرتز الی 2150 مگاهرتز ).
4- سازگاری کامل با فرامين دايسک در ریسیورهای جديد.
5- يکنواختی پاسخگويی (Response) فرکانس در محدوده آی اف دريافتی.
6- قابليت تهيه جريان بيشتر جهت ال ان بی ها( معمولا تا حدود 500 میلی آمپر ).
7- قابليت کارکرد در دماهای بسيار کم و بسيار زياد ( معمولا محدوده 20 الی 60 درجه سانتيگراد ).
8- استحکام بدنه در مقابل ضربات معمولی مکانيکی و عايق بودن کامل در مقابل عوامل جوی و محيط

   
سعی کنید حتما از سوییچهایی استفاده کنید که حتما دارای یک کاور یا بدنه نگه دارنده هستند . اگر از سوییچ های بدون کاور استفاده میکنید با ابتکار عمل میتوانید یک قوطی شامپو، یا ظرف پلاستیکی هم اندازه را برش داده و از آن به عنوان عایق محافظ سوییچ استفاده کنید . به طوری که خروجی سیمها از پایین باشد و آب به هیچ وجه داخل آن نرود.

خروجی های سوییچ که استفاده نمیشوند را با درپوش مخصوص ببندید .




مطالب مرتبط
ال ان بی LNB

سوییچ،سوئیچ،سوییچ ماهواره،سوییچر،سوئیچر،سوئیچ ماهواره،قیمت سوئیچ ماهواره،تنظیم سوئیچ ماهواره،تنظیمات سوییچ در رسیور،سوئیچ ماهواره با دو خروجی،بهترین مارک سوئیچ ماهواره،،انواع سوئیچ ماهواره،آموزش نصب سوئیچ ماهواره،سوئیچ ماهواره چیست

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر