منوی بالای صحه

۱۳۹۶ آبان ۲۷, شنبه

تلویزیون بی بی سی فارسی bbc persian

تلویزیون بی بی سی   BBC
بی‌بی‌سی ( British Broadcasting Corporation)  به معنی بنگاه سخن‌پراکنی بریتانیا، یک سرویس پخش همگانی عمومی بریتانیایی است. این مرکز رسانه‌ای در خانه رسانه ‏ در لندن مستقر است و قدیمی ترین سازمان رسانه‌ای ملی جهان می‌باشد که بر اساس آمار سال ۲۰۱۴ بر پایه تعداد کارکنان با  بیبش از 35 هزار کارمند ، بزرگترین رسانه پخش همگانی در جهان است.

 بخش بی بی سی جهانی به بیش از10 زبان زنده دنیا برنامه پخش میکند و دراکثر مناطق جهان دفاتر نمایندگی و خبرگزاری رسمی دارد که چیزی نزدیک به  چندین هزار کارمند شامل خبرنگار  و گزارشگر، فیلم بردار و صدابردار ، مجری ، و عوامل تهیه و تدارک گزارش و پشت صحنه و تدارکات و عوامل فنی است  که حاکی از بودجه عظیم این شبکه و اهمیت برنامه ریزان آن است.
بی بی سی
بی بی سی 


هر بخش دفتر و کارمندان مستقل ، اخبار مستقل و استودیو جداگانه دارد و برای مناطقی از جهان که به آن زبان صحبت میکنند پخش می شود .
بی بی سی به نوعی  کنترل بخش وسیعی ازاخبار جهانی را به دست گرفته ، که  ذات خبر رسانی و اطلاع رسانی آن قابل تقدیر و مهم و تاثیر گذار است ، اما این در حقیقت بازوی تحمیل عقیده ، اعمال قدرت واعمال نظر سیاست مداران غربی به سایر نقاط جهان است .

پایگاه رسمی بی بی سی جهانی

 بی بی سی فارسی bbc persian
بخش فارسی بی‌بی‌سی زیرمجموعه‌ای از سرویس جهانی بی‌بی‌سی است، که به زبان فارسی از طریق رادیو، اینترنت و تلویزیون، فعالیت خبری و رسانه‌ای می‌کند. 

در سال ۲۰۰۷ میلادی، بخش جهانی بی‌بی‌سی اعلام کرد که در پی تأسیس یک تلویزیون به زبان فارسی است و تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی پخش برنامه‌های خود را از روز ۱۴ ژانویهٔ ۲۰۰۹ میلادی، (۲۵ دی ۱۳۸۷ خورشیدی) آغاز کرد و هر روز از ساعت ۱۷:۰۰ به وقت ایران و ۱۳:۳۰ به وقت گرینویچ شروع به کار می‌کند.


بی بی سی فارسی
بی بی سی فارسی

رسانه‌های ایران، بخش فارسی بی‌بی‌سی را به عنوان اهرمی علیه منافع و امنیت ملی ایران قلمداد می‌کنند و تاکنون برخی از اعضای بی‌بی‌سی فارسی در ایران بازداشت شده‌اند.

شبکه بی بی سی فارسی یک شبکه خبری و سیاسی که با بودجه ۲۳٫۴ میلیون دلاری وزارت امور خارجه و مشترک‌المنافع بریتانیا اداره می‌شد اما از آوریل ۲۰۱۴ هزینه آن از طریق حق اشتراک تلویزیون در بریتانیا تأمین می‌شود. و در راستای حفظ منافع انگلستان تبلیغ می‌کند.

بریتانیا یا همان انگلیس، مخالف سرسخت ملی گرایی و وطن پرستی در همه جهان است و به هر طریقی با آن مبارزه می کند و بی بی سی  رسانه قدرتمند آن برای انجام این هدف است . اصولا استعمارگرایی و تمایل به خودبزرگ بینی غربی در انگلیسی ها موج می زند و سیاست مداران آنها خصوصا پادشاه بریتانیا در پی اعمال فشار و استعمار سایر کشورها هستند . استعمار نوین بریتانیا  نیزاز طریق رسانه و شستشوی مغزی بیننده و تکنیک های مهندسی اجتماعی و روان شناسی اجتماعی صورت میگرد .

توجه داشته باشید که منافع بریتانیا به طور ذاتی و بر اساس زیاده خواهی بریتانیا و تمایل بر تاثیر گذاری و نفوذ و کنترل سیاسی با منافع دیگرکشورها تناقض دارد و این سرآغاز دشمنی و مخالفت و کینه ورزی تاریخی بین شرق و غرب است که در راس آن بریتانیا قرار دارد . انگلیسی ها  در طول تاریخ به دنبال تفرقه اندازی و کسب منفعت خود بوده اند و سیاست حمایت از تجزیه طلبان ، دوستی با دشمنان و استعمار اقتصادی و فرهنگی از دیرباز اساس و بنیان سیاست خارجی این کشور بوده است .

فرقی نمیکند که امروز یک حکومت سوسیالیستی در ایران باشد یا جمهوری اسلامی ، پادشاهی باشد یا دموکراسی ، دیکتاتوری باشد یا حزبی و لیبرال ،گویی دشمنی بریتانیا از جنس کینه ورزی و دشمنی تاریخی اعراب با ایران است . بی بی سی ابزار این کشور برای مخالفت کردن با حکومت ایران و تهیج مردم ایران است . چرا که منافع بریتانیا با منافع ایران در تضاد است .

برنامه های رادیویی بی بی سی در زمان حکومت پهلوی ، اخبار تظاهرات و تشویق مردم به براندازی بود و در پشت صحنه بریتانیا در حال لابی گری با کشورهای منطقه  خصوصا کشورهای عربی برای اعمال فشار بیشتر بر ایران  بود. امروز نیز بی بی سی همین نقش را به گونه ای حرفه ای تر ، وسیع تر و پیشرفته تر انجام می دهد .

بر خلاف شعار این شبکه که  "ما اخبار را با نگاهی محلی عرضه میکنیم " که دروغ بزرگی بیش نیست . اخبار این شبکه با نگاهی غربی به خورد مخاطب داده می شود . یک رسانه میتواند با شگردهای هنری و فنی و روان شناسی افکار مخاطب را تغییر دهد راست را دروغ کند و دروغ را راست جلوه دهد و حقیقت را پنهان سازد . ذات شرق ستیزی ، مخالفت با ایران و ایرانی و حکومت ایران ولو هر دولت و حکومتی که باشد ، درون مایه اخبار و برنامه های این شبکه هستند . بر خلاف ادعای این شبکه ، اخبار با نگاهی مغرضانه و کاملا بر اساس منافع بریتانیا دسته بندی و اولویت بندی می شوند .

همانند صنعت سینما و بخش فرهنگی انگلیس و امریکا که قهرمانان معاصر سینمای آنها نظیر بتمن ، جیمز باند ، هیتمن ، سوپر من ، رمبو و اسطوره های خیال پردازانه  و همیشه قهرمان و پیروز آنها در حال نبرد با دشمن شرقی ،روسی و چینی است ، بی بی سی نیز درهمین مسیر فرهنگی گام بر می دارد .
تمسخر و طنز پزدازی در مورد دشمنان شرقی آنها ، ساخت  فیلم و سریال و انیمشین درباره قهرمانان غربی همیشه پیروز در مقابله با دشمن شرقی ، اسطوره سازی و قهرمان پروری و  تقویت ناسیونالیست انگلیسی و آمریکایی ،درون مایه برنامه های سینما و رسانه های تلوزیونی آنها هستند وبرنامه های بی بی سی نیز در راس آنها قرار دارد .

پایگاه رسمی بی بی سی فارسی 



مطالب مرتبط با فرکانس تلوزیونها و شبکه های ماهواره ای
فرکانس تلوزیون های فارسیفرکانس ماهواره ها
تلوزیون بی بی سی فارسی BBC Persianفرکانس تلوزیون بی بی سی فارسی BBC Persian
برنامه های تلوزیون بی بی سی فارسی BBC Persian


بی بی سی فارسی، بی بی سی فارسی تی وی، کانال بی بی سی،شبکه بی بی سی،خبر آنلاین بی بی سی فارسی،آرشیو بی بی سی فارسی،بی بی سی زنده،اخبار ایران و جهان بی بی سی،بی بی سی شبکه،بی بی سی شبکه، بی بی سی تلویزیون،بی بی سی تلگرام، بی بی سی اینترنت، رادیو بی بی سی فارسی،تلویزیون بی بی سی فارسی،بی بی سی ایران،سابقه بی بی سی،پخش بی بی سی،

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر