منوی بالای صحه

۱۳۹۶ آذر ۴, شنبه

برنامه های شبکه سحر sahar

برنامه های شبکه سحر sahar

هر یک از این ۶ سیما، برنامه‌هایی ویژه مخاطبان خود تولید و پخش می‌کنند و ۶ زبانه بودن شبکه سحر به معنای پخش برنامه‌های واحد به ۶ زبان نیست. «سحر»؛ شبکه‌ای تلویزیونی، ایرانی، برای مخاطبان غیر ایرانی و با ساختار یک شبکه عمومی است که نه تنها به پخش اخبار و برنامه‌های سیاسی تحلیلی و گفتگو محور می‌پردازد، که تولید و پخش قالب‌های مختلف برنامه سازی تلویزیونی از مستند، ترکیبی، نمایشی، و … را در موضوعات گوناگون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و معارف دینی و … را نیز در ترکیب بندی ساختار و محتوای برنامه‌های خود رعایت می‌کند.

این موضوع حتی در قشرها مختلف بینندگان نیز مورد توجه قرار می‌گیرد و «سحر» برنامه‌هایی ویژه کودکان، نوجوانان، جوانان، خانواده‌ها و زنان و … را نیز تدارک و به پخش می‌رساند. محور اصلی در ساختار و محتواسازی برای شبکه سحر را توجه به ماموریت‌های این شبکه در قالب و بسته‌بندی‌های رسانه‌ای مناسب مخاطبان هر سیما تشکیل می‌دهد.


برنامه‌های شبکه سحر تا پیش از اواخر سال ۱۳۸۴ شمسی روی دو کانال سحر ۱ و ۲ و از طریق هات برد قابل دریافت بود. در پی تعطیلی پخش برنامه‌های سحر ۱ به دلیل پخش سریال ضد صهیونیستی «چشمان آبی زهرا»، شبکه «سحر» برای مدتی از یک کانال ماهواره‌ای پخش شد و با افتتاح مجدد کانال دوم شبکه در یازدهم دی ۱۳۸۸، هم اکنون کانال ۱ شبکه سحر ۲۰ ساعته و کانال ۲ آن ۲۴ ساعته به تولید و پخش برنامه می‌پردازند.
سیمای کردی از روز دهم آبان ۱۳۹۳، از یک کانال مستقل پخش می‌شود که " شبکه سحر ۳ " را تشکیل می‌دهد. این شبکه هم اکنون، ۲۴ ساعت زمان پخش روزانه را دارا است. قبل از آن، سیمای کردی از قالب شبکه سحر ۲، همراه با سیمای انگلیسی و اردو پخش می‌شد.

سیمای آذربایجانی با ۸ و نیم ساعت، سیمای انگلیسی با ۹ ساعت، سیمای فرانسوی با ۶ و نیم ساعت، سیمای بوسنیایی با ۵ ساعت و سیمای اردو با ۱۵ ساعت پخش در شبانه روز، اوقات بینندگان ویژه خود در گستره‌های جغرافیایی متفاوت را پر می‌کنند. سه سیمای آذربایجانی، فرانسوی و بوسنیایی از کانال ۱ سحر و سه سیمای انگلیسی، کردی و اردو نیز از کانال ۲ این شبکه پخش می‌شوند. کار کنان شبکه سحر متشکل از ملیت‌های ایرانی و غیر ایرانی بوده و معرفی سیمای واقعی و دور از جنجال‌ها و سیاه نمایی‌های غرب، در خصوص اسلام و جمهوری اسلامی ایران را هدف خود می‌دانند.




مطالب مرتبط با فرکانس تلوزیونها و شبکه های ماهواره ای
فرکانس تلوزیون های فارسیفرکانس ماهواره ها
شبکه سحر SAHARفرکانس شبکه سحر SAHAR
برنامه های شبکه سحر SAHAR





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر