منوی بالای صحه

۱۳۹۵ مهر ۲۵, یکشنبه

آموزش نحوه استفاده از ماهواره

 آموزش نحوه استفاده از ماهواره
بخش وسیعی از جامعه ایران ، جمعیت مذهبی و  سنتی هستند و پایبند به اصول مذهبی و اخلاقی هستند . پخش تصاویر رقص و آواز و یا خوردن مشروب ، معاشقه و بدنهای عریان و نیمه عریان زن که در قوانین اسلامی ایران حد و مجازات شرعی دارد و به طور شبانه روزی بر روی آن تبلیغات میشود و از آنها جلوگیری میشود باعث دوگانگی و بوجود آمدن تضاد و اختلاف در میان خانوارهای ایرانی میشود. این موارد به طور مداوم از طریق نظام آموزشی در دوران ابتدایی ، راهنمایی و دبیرستان و در دانشگاه و به صورت اصول و قواعد کلی در تمام شبکه های تلویزیونی و تمام رسانه ها و همچنین ممیزی های سخت گیرانه در وزارت ارشاد در سطوح مختلف فرهنگی اجرا میشود .اگر برای اولین بار ماهواره و دستگاه گیرنده را در خانه خود میبرید حتما به چند نکته توجه کنید .


ماهواره
ماهواره



1-  با اینکه بیش از بیست میلیون نفر در ایران از ماهواره خانگی استفاده میکنند ماهواره و  استفاده از گیرنده ماهواره هنوز به عنوان جرم و یک فعالیت غیر قانونی در قانون اساسی ایران جا دارد .
قانون ممنوعیت بکارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره

این قانون از آن دسته از قانون هایی است که وجود دارد ولی اجرا نمیشود . مانند قانون حجاب اسلامی و گشت ارشاد  که اجباری است اما بسته به شرایط و ضوابط لغو میشود . ماهیت این قانون ها با روح و ذات نظام اسلامی حاکم در ایران گره خورده است و لغو آنها شاید تنها با رفراندوم یا تغییر رژیم میسر باشد . اما هر از چند گاهی بسته به وضعیت و جو سیاسی داخل و خارج ایران  ممکن است سخت گیری ها کمتر  یا بیشتر شود .


2 - کانالهای بزرگسالان و شبکه هایی که برنامه پورنوگرافی پخش میکنند ، که اکثرا شبکه های کارتی هستند ، سعی کنید در همان ابتدا از نصاب ماهواره بخواهید تا آنها را قفل کنند و قفل ریسیور نیز تنها دست یکی از والدین یا افراد بزرگسال باشد . برخی کانالها نیز در اواخر شب برنامه انها تغییر میکند که باید مراقب کودکان بود .
 جنسیت جذابیت همشیگی و دایمی  دارد و در جامعه بسته و مذهبی ایران اینگونه مسایل هنوز تابو یا (ترس یا وحشت اجتماعی) محسوب میشوند . پذیرش چنین مسایلی هوز در ایران و فرهنگ ایران به زمان احتیاج دارد و در درست بودن یا نبودن آن  با توجه به موقعیت جغرافیای سیاسی  ایران هم اختلاف نظر وجود دارد

3-favorite list
 دسته بندی کانالها بهتر است به صورت موضوعی باشد ، قدیمیترین ریسیور های دیجیتال حداقل 2000 کانال را ذخیره میکنند و از میان انها میتوان چهار 4 ردیف صد تایی را به دلخواه به عنوان لیست کانالهای دلخواه ذخیره کرد. یعنی 400 کانال دلخواه. و ریسیور های جدیدتر تا 6000 کانال و همچنین دسته بندی های بیشتری را هم پشتیبانی میکنند . بهترین شکل دسته بندی به این صورت است که یک ردیف مخصوص کانالهای فارسی ،یک ردیف مخصوص کانالهای خارجی، یک ردیف مخصوص کانالهای ورزشی و خبری و دسته های دیگر مربوط به کانالهای قفل شده باشد . اینکار باعث نظم دهی و دسترسی راحت تر به کانالها هم می شود .

4-  هر چه خانواده مذهبی تر و سنتی تر و مقیدتر باشد ، زمان بیشتری طول خواهد کشید تا افراد به وجود این دستگاه و کانالها و برنامه های آن عادت کند . در برخی موارد نیز ممکن است فضای بوجود آمده و عدم پذیرش شرایط جدید، باعث مشکلات فراوان و اختلافات شدید بین اعضای خانواده شود و در نهایت منجر به اختلافات خانوادگی شدید ، مشاجره و حتی از بین بردن دستگاه  شود و حتی ممکن است منجر به از هم پاشیدگی خانوادگی ،طلاق یا معضلات اجتماعی دیگر شود . اگر ظرفیت و امادگی پذیرش چنین شرایطی در خانواده وجود ندارد و یا اعضای خانواده مخالف آن هستند ، از نصب دستگاه جدا خودداری کنید . گاهی سالها طول میکشد تا عقاید ، نظرات و افکار افراد تغییر کند . حتی گاهی لزومی هم ندارد که تغییر کند .

5- مراقب فریب کاری و کلاهبرداری شبکه های ماهواره باشید . شبکه های تازه تاسیس ، تلوزیونهای یک نفره و بی هویت و بی سابقه که بودجه و صاحب امتیاز آنها مشخص نیست .شبکه هایی که مسابقه پخش میکنند ، یا شبکه های که کارهای ویزا  و خدمات مسافرتی تقلبی انجام میدهند بیشترین آمار شکایت از تلوزیونهای ماهواره را در ایران دارند . اگر در دام آنها بیوفتید اثبات و دادخواهی و رسیدن به مال از دست رفته خود شاید سالها زمان ببرد.


6- مراقب فعالیتهای سیاسی و اجتماعی شبکه ای دیگر نیز باشید . جنگ روانی ، مهندسی اجتماعی و سواستفاده از نارضایتی های داخل کشور ، دلیل درست بودن ادعاهای بیرون گود نشسته ها نیست. شبکه های که از کشورهای دیگر بودجه دارند ، شبکه های احزاب سیاسی خارج از ایران مانند بی بی سی ، صدای امریکا شبکه های سیاسی و حزبی  و ... چه درست و چه غلط !  تمامی افرادی که با آنها در تماسند معمولا مورد پیگرد قرار میگیرند . این شبکه ها بیشتر خبر رسانی و اطلاع رسانی آنها مورد توجه قرار میگیرد که معمولا هم همه آنها مغرضانه و با اهداف گردانندگان انها هماهنگ است .

7-  در نهایت دانستن و آگاه شدن بهتر از بی اطلاعی و ندیدن و نداستن است. همانند سایر ابزارهای ساخت دست بشر نظیر رایانه  و تلفن همراه ، دستگاه گیرنده ماهواره نیز وسیله ای است برای کمک به انسان و برای اطلاع رسانی و خدمات ارتباطی  بهتر و سریعتر و وسیع تر . در کل داشتن یک ابزار ارتباطی دیگر بهتر از نبود آن انست. اما مهم تر از نحوه استفاده از آن و کارایی آن در زندگی روزمره ما است . دیدن و شنیدن لحظه به لحظه  اخبارو رویدادهای سراسر جهان  ، دیدن فرهنگ و رسوم  سایر کشورها ، و ارتباط با مردم سایر نقاط جهان ، دیدن و شنیدن و دسترسی به   اخبار و اطلاعات به روز از سراسر جهان ، و دسترسی به نظرات و دیدگاههای  دیگر که در داخل ایران میسر نیست و دسترسی به ارتباطات  و اخبار آزاد و کمتر سانسور شده از مزایای گیرنده ماهواره ای است .




مطالب مرتبط
ماهواره تلویزیونیتلویزیون ماهواره ای
تلویزیونهای ماهواره ای فارسیتلویزیونهای ماهواره ای غیر فارسی
آموزش نحوه استفاده از ماهوارهکیفیت ، درجه بندی و رتبه بندی تلویزیونها
اصطلاحات ریسیور ماهوارهاصطلاحات ماهواره ، تلویزیون و رسانه ها 


آموزش ماهواره ،آموزش نصب ماهواره ،اموزش ماهواره ،اموزش نصب ماهواره،آموزش تنظیم ریسیور،آموزش تنظیم ریسیور ماهواره،آموزش تنظیمات ریسیور،ماهواره آموزش،اموزش تنظیم ریسیور،اموزش تنظیم ریسیور ماهواره،اموزش تنظیمات ریسیور،ماهواره اموزش،آموزش ماهواره ،آموزش نصب ماهواره ،اموزش ماهواره ،اموزش نصب ماهواره،آموزش تنظیم ریسیور،آموزش تنظیم ریسیور ماهواره،آموزش تنظیمات ریسیور،ماهواره آموزش،اموزش تنظیم ریسیور،اموزش تنظیم ریسیور ماهواره،اموزش تنظیمات ریسیور،ماهواره اموزش،

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر