منوی بالای صحه

۱۳۹۴ تیر ۵, جمعه

ماهواره تلویزیونی

ماهواره تلویزیونی

برای دریافت شبکه های ماهواره ای تلویزیونی ملزومات زیر احتیاج است :

 1- آنتن  ماهواره ای
آنتن میتواند به هر شکلی باشد اعم از آنتن بشقابی ، آنتن های میله ای ، انتن چهار گوش و ...

 2 - گیرنده امواج
گیرنده یا ریسیور ، وسیله ایست که امواج دریافتی  از طریق  آنتن ماهواره را تفسیر میکند و آنها را به اطلاعات قابل نمایش تبدیل میکند .
گیرنده میتواند از هر نوعی باشد ، گیرنده انالوگ ، گیرنده دیجیتال ماهواره یا DVB  ، کارت ریسیور  و یا هر سخت افزار دیگر

3 - سرویس دهنده یا پاسخگر
شرکت سرویس دهنده همان ماهواره ایست که در فضا قرار دارد و اطلاعات را به صورت گسترده در مناطق وسیعی از جهان پخش میکند . اگر در مناطق تحت پوشش دهی آن ماهواره قرار داشته باشید میتوانید از خدمات آن استفاده کنید .



ماهواره تلویزیونی
ماهواره تلویزیونی


هر ماهواره تلویزیونی شامل تعداد زیادی کانال است . بسته به نوع سرویس دهی شرکت و خدمات آن ممکن است بسیاری از کانالهای ماهواره پولی باشند که با دریافت کارت آنها و خرید اشتراک آنها میتوان کانال را تماشا کرد . بسیاری از شبکه های دیگر نیز معمولا خدمات رایگان انجام میدهند و به راحتی  و رایگان میتوان کانالهای آنها را دریافت کرد .

در کل جهان حدود ۳۰۰ ماهواره تلویزیونی فعال است، که از این تعداد ۱۱۶ ماهواره فضای ایران را پوشش می‌دهند. شبکه‌های فارسی‌زبان که فقط برای فارسی‌زبانان و خصوصاً ایرانی‌ها برنامه تولید و پخش می‌کنند، هم‌اکنون به بیش از ۱۶۰ کانال رسیده است. اما ماهواره‌هایی که در فضای ایران فعالند، امکان دریافت حدود ۱۸۰۰۰ شبکه تلویزیونی را فراهم کرده‌اند و از این تعداد حدود ۲۰۰۰ شبکه را با دیش‌های معمولی می‌توان با کیفیت بالا دریافت کرد.




مطالب مرتبط
ماهواره تلویزیونیتلویزیون ماهواره ای
تلویزیونهای ماهواره ای فارسیتلویزیونهای ماهواره ای غیر فارسی
آموزش نحوه استفاده از ماهوارهکیفیت ، درجه بندی و رتبه بندی تلویزیونها
اصطلاحات ریسیور ماهوارهاصطلاحات ماهواره ، تلویزیون و رسانه ها 


انواع ماهواره تلویزیونی،قیمت انواع ماهواره تلویزیونی،ماهواره تلویزیونی امریکا،قیمت ماهواره تلویزیونی،ماهواره تلویزیونی ایران،ماهواره بدون دیش برای تلویزیون،لیست ماهواره های تلویزیونی،ماهواره تلویزیونی چیست،ماهواره آنلاین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر