منوی بالای صحه

۱۳۹۴ تیر ۵, جمعه

موقعیت جهانی ماهواره های تلویزیونی

موقعیت جهانی ماهواره های تلویزیونی

در این جدول لیست همه ماهواره ها همراه با موقعیت مداری آنها ذکر شده است .با توجه به این تصویر موقعیت کره زمین که قاره آمریکا رو به ماست، قاره اسیا و ایران در سمت دیگر آن قرار دارد .و میتوان ماهواره های قابل دریافت در هر منطقه را مشاهد کرد . با دانستن طول و عرض جغرافیایی خود میتوانید موقعیت و دسترسی خود به ماهواره ها را تشخیص دهید .


 موقعیت ماهواره های تلویزیونی
نمودار موقعیت ماهواره های تلویزیونی


 در مورد ماهواره های تلوزیونی که نوعی ماهواره مخابراتی هستند ،ماهواره نسبت به زاویه‌ای که ایستگاه زمینی  آن را می‌بیند، ثابت است، در نتیجه احتیاجی به تغییر جهت آنتن در روی زمین  نیست ولی تنظیم آن ضروری است  .تعداد زیادی از آنتن های زمینی می‌توانند تحت پوشش یک ماهواره در این مدار قرار گیرند و از خدمات آن استفاده کنند .

در ایران  ماهواره هایی از موقعیت  تقریبی 30 درجه غربی (30W) تا تقریبا 95 درجه شرقی ( 95E) قابل دریافت هستند .یعنی با توجه به کروی بودن زمین ، در ایران قابل دریافت هستند . برخی منابع 130 درجه شرقی و 25 درجه غربی را هم اعلام میکنند .

در کل جهان حدود ۳۰۰ ماهواره تلویزیونی فعال است، که از این تعداد ۱۱۶ ماهواره فضای ایران را پوشش می‌دهند. شبکه‌های فارسی‌زبان که فقط برای فارسی‌زبانان و خصوصاً ایرانی‌ها برنامه تولید و پخش می‌کنند، هم‌اکنون به بیش از ۱۶۰ کانال رسیده است. اما ماهواره‌هایی که در فضای ایران فعالند، امکان دریافت حدود ۱۸۰۰۰ شبکه تلویزیونی را فراهم کرده‌اند و از این تعداد حدود ۲۰۰۰ شبکه را با دیش‌های معمولی می‌توان با کیفیت بالا دریافت کرد.




مطالب مرتبط
ماهواره چیستماهواره های قابل دریافت در ایران
ماهواره هاموقعیت جهانی همه ماهواره ها
موقعیت ماهواره موقعیت ایران
موقعیت ماهواره ها موقعیت شهرهای ایران


موقعیت ماهواره ها،موقعیت همه ماهواره ها،طول و عرض جغرافیایی ماهواره،طول و عرض ماهواره،وضعیت ماهواره ها،موقعیت جهانی همه ماهواره ها،ماهواره های تلویزیونی،موقعیت ماهواره های تلویزیونی،موقعیت ماهواره های تلویزیونی،آموزش نصب ماهواره هاتبرد،تنظیم دیش ماهواره بدر،بهترین جهت های ماهواره در ایران،آموزش تصویری نصب ماهواره،لیست ماهواره های قابل دریافت در ایران،آموزش نصب ماهواره هاتبرد تصویری،چگونه ماهواره هاتبرد را تنظیم کنیم،آموزش تنظیم دیش ماهواره،وقعیت ماهواره ها،طول و عرض جغرافیایی ماهواره هاتبرد،تنظیمات ماهواره هاتبرد در رسیور،موقعیت ماهواره هاتبرد،برنامه تنظیم دیش برای اندروید،تنظیم ماهواره هاتبرد بدون فایندر،زاویه ماهواره هاتبرد،آموزش نصب ماهواره هاتبرد تصویری،طول و عرض جغرافیایی ماهواره yahsat

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر