منوی بالای صحه

۱۳۹۴ تیر ۵, جمعه

بستنن و محکم کردن دیش

بستن و محکم کردن ديش:

۱- محل اتصال پايه های ديش به خود ديش طوری بسته شود كه با كوتاه و بلند كردن پايه پشت ديش، داخل خود ديش خميدگی بوجود نياد یعنی وقتی كه ديش را از روبرو نگاه میكنيد در محل پيچها و اتصالات ديش به پايه ، برآمدگی ای داخل ديش ديده نشود .

۲- طول ميله های نگه دارنده ال ان بی  در ديش ۹۰،  حدود شصت سانتی متر بگيريد و بعد از تنظيم ديش آنها را دقيقتر تنظیم کنید .

۳ - میله های نگه دارنده ال ان بی نباید خمیدگی داشته باشند و یا کوتاه و بلند باشند .

۴- از فيتور مناسب استفاده كنيد ، فيتور نبايد زياد انعطاف پذير باشد. چون در بستن چند ال ان بی بر روی ديش مشكل ايجاد ميكند و باعث خارج شدن ال ان بی مركزی از محل كانون ميشود. و نبايد زياد هم خشك باشد چرا كه باعث شكستی و ترك خوردن آن به مرور زمان ميشود .

۵- بستن ميله ها به فيتورهای پلاستيكی نبايد به طريقی باشد كه باعث كج شدن و در نهايت شكستگی فيتور شود .

۶ - سعی کنید پشت همه پیچ ها و مهره ها ، از واشر  استفاده کنید . هم مهره های داخل و خارج دیش ، هم مهره های متصل به فیتور و هم پیچ و مهره های های پایه دیش

۷- دیش های معمولی موجود در بازار ، اغلب بی کیفیت هستند و پایه های فلزی  پایینی آنها (دو پایه ای که روی زمین قرا میگیرند) به سمت داخل جابجا میشود . چرا که تنها محل اتصال دو پایه به یکدیگر همان محل اتصال به دیش است واین خود باعث قوس در دیش و بهم خوردن جهت دیش میشود . با ابتکارعمل میتوانید این جابجایی را حل کنید. از یک تخته یا فلز مستطیل شکل به اندازه تقریبی  12 *45 سانتی متر استفاده کنید و دو پایه زیری دیش را بهم پیچ کنید . 

۸ - بعد از بستن ديش از محكم بودن ديش اطمينان داشته باشید تا در صورت وزش باد از تنظيم خارج نشود .دیش ماهواره یک صفحه گرد فلزی است که مانند یک بادبان عمل میکند و نیروی باد را به خود جذب میکند و فشار زیادی در هنگام وزش باد روی پایه های دیش می آید . که در اینصورت  دیش جابجا شده و از تنظیم خارج میشود . نصابان ماهواره هم معمولا به دلیل سود کمتر اینکار ، وقت  خود را برای تنظیم مجدد هدر نمیدهند .

 نکته مهم
دیشهای معمولی را با قرار دادن چندین عدد آجر یا وزنه سنگین بر روی پایه محکم کنید . چهار یا پنج عدد آجر کافی نیست !!!! . برای محکم کردن دیش از مخلوط گچ یا گچ و چسب چوب رقیق شده استفاده کنید بطوریکه آجرها هم بهمدیگر متصل باشند و هم به زمین  ، و یا اگر جنس کف یا دیوار اجازه میدهد آنرا به زمین پیچ کنید (ایزوگام  یا سقف را سوراخ نکنید). برای ثابت کردن میتوانید از بست های پرده یا بست لوله آب یا بستهای L شکل استفاده کنید . در غیر اینصورت با اولین باد مجبور به تنظیم مجدد دیش و یا پرداخت هزینه اضافی خواهید شد .


بستن دیش ماهواره
بستن دیش ماهواره


 دیشهای آفست خود دارای صفحه  و مکانیزمی مخصوص پیچ کردن و ثابت کردن پایه و چرخش دیش درون پایه هستند .

۹- محل قرارگیری دیش باید جای کم رفت آمد ، گوشه و در عین حال جایی باشد که دسترسی و تنظیم آن هم راحت باشد ، اگر در پشت بام نصب میکنید مزاحم کولر و دسترسی به سیستم های گرمایش و سرمایش نباشد .
اگر در کف پشت بام محلی برای نصب نیست از دیوارهای عمودی و یا از تراس استفاده کنید .

۱۰ - برای جلوگیری از اختلالات و اثرات پارازیت روی ماهواره ، دیش را در گوشه ها و جایی که پشت یا کنار آن دیوار است نصب کنید .حداقل 1 متر فاصله بین دیش و اجسام اطراف آن در نظر بگیرید.

۱۱ - اگر در گرما دیش را دقیق تنظیم کنید کمتر به مشکل بهم خوردن دیش بر اثر تغییر دما دچار خواهید شد .



مطالب مرتبط
تجهیزات ماهواره ایازیموت دیش
دیش ماهواره DISH محاسبه جهت دیش
بستن و محکم کردن دیشتنظیم دیش
انواع دیشارتفاع دیش






هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر