منوی بالای صحه

۱۳۹۴ شهریور ۱۹, پنجشنبه

تلوزیون های ماهواره ای صدا و سیما

تلویزیون های ماهواره ای صدا و سیما
صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ، رسانه حکومت ایران است ،بازوی قدرتمند کنترل افکار عمومی داخلی و مدیریت فرهنگی، و بزرگترین و اصلی ترین شبکه رسانه جامع در سراسر کشور ایران است که با بیش از ۵۰ هزار کارمند در سراسر ایران و بیش از ۳۰ شبکه فعال در داخل و ۱۳ شبکه ماهواره ای در خارج از کشور فعالیت میکند .
صدا و سیما بزرگ ترین ، در دسترس ترین ، ارزان ترین و پربیننده ترین رسانه و شبکه تصویری در ایران است .

رئیس سازمان صدا و سیما  توسط رهبر جمهوری اسلامی ایران تعیین می شود  و یک شورا متشکل از نمایندگان سه قوه مجریه ،قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی بر آن نظارت میکنند . قوانین و آیین نامه داخلی صدا و سیما و اساس نامه آن نیز توسط همین شورا تعیین میشود .
 اساسنامه سازمان صدا و سیمای ایران

صدا و سیما دارای ۳۴ دفتر استانی در شهرهای مختلف ایران ، ۲۰ دفتر نمایندگی در شهرهای مختلف جهان ،۱۹ شبکه فعال تلویزیونی داخلی و بیش از ۱۳ شبکه تلویزیونی ماهواره ای است .همچنین این سازمان دارای ۱۵ شبکه رادیویی سراسری ،۵ شبکه رادیویی بین المللی و ۳۸ شبکه رادیویی محلی در استانهاست و دارای موسسات متعدد ویک دانشگاه مستقل است .


شبکه های برون مرزی صدا و سیما
شبکه های برون مرزی صدا و سیما


 پس از انقلاب اسلامی در ایران و تسخیر جام جم توسط انقلابیون ،  قوانین اسلامی در همه حال ریشه و اساس و بنیان تمام قوانین و  مقررات موجود در نظام ایران پس از انقلاب اسلامی است و سازمان صدا و سیما نیز به عنوان مهم ترین بخش فرهنگی و بزرگترین دستگاه رسانه ای ایران پس از انقلاب ، ترویج دهنده و نمایش دهنده همین اصول است .

 از دید مخالفین و منتقدین صدا سیما ، ترویج شیعه گری ،شهادت طلبی و انقلابی گری ، سانسور ، تخریب چهره ها و اشخاص غیرمذهبی و مخالف حکومت اسلامی ایران ، عدم نمایش سازها و آلات  موسیقی و سانسور موسیقی های ضربی و حتی سنتی ، ممنوعیت رقص ، معاشقه و جلوگیری ازنمایش روابط عاطفی و شخصی از اساسی ترین اصول صدا و سیمای ایران است .

 منتقدین صدا و سیما  در خارج از ایران  ، آن را یک ابزار حذبی و سیاسی حکومت می دانند و بیشتر برنامه های آن در جهت تخریب سیاسی مخالفان  و تا حد زیادی ضد ایرانی و ضد ملی قلمداد میکنند . از دید ملی گرایان هیچ کدام از اعیاد باستانی ایران نظیر نوروز،چهارشنبه سوری ، شب یلدا و سایر مراسم ایرانی و ملی در صدا و سیما جایگاهی ندارند و به  گونه شایسته به آنها پرداخته نمی شود .

صدا و سیما بیشتر یک نهاد و سازمان حکومتی است و نه دولتی ، و انتقادات فراوانی هم از طرف دولتهای روی کار آمده تا کنون به آن شده است که کارساز نبوده است ولی در نهایت صدا و سیما ابزاری گران بها ، مهم و استراتژیک در دست حاکمان جمهوری اسلامی است .

تلویزیونهای ماهواره ای صدا و سیما و شبکه های برون مرزی آن نیز در جهت اهداف و برنامه های انقلاب اسلامی ،گسترش شیعه گری و صدور انقلاب و در راستای سیاست خارجی جمهوری اسلامی فعالیت میکنند و همگی از اصول مشترکی پیروی میکنند که از اساسنامه سازمان صدا و سیما و اهداف و سیاست های مدیریت فرهنگی آن تبعیت میکند .

 انتقاد و دشمنی با نظام ممنوع است . برنامه های سیاسی در چهار چوب های مشخص و با رعایت خط قرمزهای نظام اجرا می شود .برنامه های طنز ، سرگرمی و اجتماعی اجازه ورود به یکسری مسائل را ندارند . سریالها و فیلم های سینمایی خارجی با سانسورهای فراوان پخش می شوند و سریالهای داخلی نیز با اینکه ممیزیهای فراوان وزارت ارشاد را قبل از تولید گذرانده اند دوباره مورد بازبینی و سانسور قرار می گیرند .

 از دید منتقدین هنگام تظاهرات سیاسی و اجتماعی، تجمعات کارگری ویا اکثرا در شرایط بحرانی ، صدا وسیما راه متفاوتی را طی میکند . با توجیه امنیتی ، هیچگونه اخباری از هیچ تظاهراتی به گونه واقعی نشان داده نمی شود و در راهپیمایی های سال ۱۳۸۸ سیل عظیم جمعیت که نزدیک به سه میلیون نفر معترض تخمین زده شده بودند ، از طرف صدا وسیما عده ای اندک و گمراه  و اراذل و اوباش نامیده شدند . سانسور اخبار سیاسی مهم ، سانسور پخش زنده مسابقات ورزشی ، سانسور در ترجمه و محتوا و داستان فیلمها و سریالهای خارجی ،  در برخی موارد دروغ پردازی و تغییر واقعیت از اساسی ترین اصول و وظایف برنامهریزی شده و سیستماتیک صدا و سیما است .

 به ادعای مخالفان تناقض و دوگانگی واستبداد در رفتارهای حاکمان جمهوری اسلامی و مدیران صداو سیما در این مورد نیز مشهود است . از طرفی حکومت خود ماهواره و دسترسی به شبکه های ماهواره ای را ممنوع میکند و از طرفی خود شبکه های ماهواره ای تاسیس میکند و  به پارازیت اندازی بر روی کانالهای دیگر میپردازد .در مقابل آن نیز  شبکه های ماهواره ای صدا و سیما از طرف شرکتهای ماهواره ای قطع می شوند .به گفته برخی منابع صداو سیما  عامل ارسال بسیاری از پارازیت اندازی ها بر روی شبکه های ماهواره است .

با وجود تمام انتقاد ها و سلایق گوناگون و گرایشات جناحی مختلف ، شبکه های ماهواره ای صدا و سیما مخاطبین ، طرفداران و بیننده های خاص خود را دارند  و مورد توجه نیز قرار میگیرند .

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران


انتقاد تند روحانی به صدا و سیما بخاطر عدم حمایت از دولت
تسخیر جام جم در ابتدای انقلاب
ممنوع التصویر شدن خاتمی 
دلیل ممنوع التصویرشدن شجریان از دید رسانه های حکومت
 بازیگران ممنوع التصویر
شعار ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما
روحانی در واکنش به شعار ننگ ما صدا و سیمای ما
سرنوشت موفق ترین ستاره های سینما ایران پس از انقلاب
دروغ گویی و تغییر سخنان مردم توسط صدا و سیما
تحریم صدا و سیما 
استاد جامعه‌شناس در پخش زنده سیما : چرا صداوسیما سیستماتیک دروغ می‌گوید
افزایش انتقادها از صدا و سیما و احتمال تحریم آن
حذف شبکه های دولتی ایران ازماهواره
مخالفت دادگاه عدالت اروپا با حذف نام مدیران صدا و سیما از فهرست تحریم‌ها
“پرس تی‌وی” از ماهواره آسترا نیز حذف شد
فرمان آتش به تلویزیون برای تخریب خاتمی
گلف‌ست پخش شبکه های آی‌فیلم و الکوثر را ممنوع کرد
دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه «صدا و سیما»
صدا و سیما از دست اوردهای مهم انقلاب
رسانه ملی در چهل سال انقلاب اسلامی چه دست اوردهایی داشته
شبکه های رادیویی و تلوزیونی برون مرزی  صدا و سیما
اعتراض مجلس ایران به محدودیت شبکه های برون مرزی
معاونت برون مرزی صدا و سیما
معاونت برون مرزی صدا و سیما : 3 شبکه جدید راه اندازی می شود
چرا شبکه های برون مرزی صدا و سیمای ایران روی ریل قطعی افتاده است
حمایت کمیسیون امنیت ملی از فعالیت شبکه های برون مرزی صدا و سیما
بدهی ارزی شبکه های برون مرزی پرداخت می شود
شبکه های برون مرزی را دریابیم



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر