منوی بالای صحه

۱۳۹۴ شهریور ۱۲, پنجشنبه

فایندر

 فایندر ماهواره satellite finder

فایندر finder 
به معنای لغوی پیداکننده ، وسیله ای است که از آن برای جهت یابی دیش و پیدا کردن ماهواره ها استفاده میشود . فایندر از زحمت بردن تلوزیون و ریسیور به پشت بام یا محل قرار گیری دیش ماهواره جلوگیری میکند . یعنی تنظیم و جهت یابی دیش به صورت چشمی و سعی و خطا و به شیوه تنظیم آنتنهای قدیمی تلوزیونی . با استفاده از فایندر میتوانید با اطلاع از موقعیت ماهواره ،به راحتی و کمی حوصله دیش را در جهت دلخواه خود تنظیم کنید .

فراموش نکنید که ماهواره ها در فاصله چندین هزار کیلومتری از زمین هستند ، و با اندکی جابجایی دیش یا ال ان بی ، در حد میلیمتر ، تنظیم  دیش شما به هم  میخورد و هیچ تصویر و صدایی دریافت نمیکنید . از اینرو تنظیم به صورت چشمی و یا روش سعی و خطا ، بسیار مشکل ، زمان بر و طاقت فرساست .
 فایندر ، کار تنظیم دیش را راحت تر و آسانتر میکند .

برخی به اشتباه فکر میکنند که به محض اتصال فایندر به دیش ، فایندر خودبخود جهت ماهواره را پیدا میکند که این کاملا اشتباه است . تمامی فایندرها به تنظیم احتیاج دارند .

فایندر بین ال ان بی و ریسیور قرار میگیرد . درست جایی که سوییچ قرار دارد. در حقیقت بعد از تنظیم دیش و پیدا کردن ماهواره و جهت مورد نظر، سیم آنتن را از فایندر قطع کرده و به سوییچ وصل میکنیم .

انواع فایندر

  • فایندر آنالوگ ( عقربه ای)
ارزانتر ، ساده تر و در دسترس تر هستند . فایندرهای آنالوگ ، گونه  قدیمی تر و از مدل گذشته نسل  فایندرهاست . معمولا دارای یک عقربه و یک ولوم برای تنظیم عقربه هستند . انالوگ بودن این فایندر ها به این معنی نیست که با گیرنده های دیجیتال کار نمیکنند بلکه تکنولوژی به کار رفته در خود وسیله مد نظر است و با گیرنده های دیجیتال امروزی هم کار میکنند  و قادر به پیدا کردن ماهواره ها هستند.


فایندر آنالوگ ماهواره
فایندر آنالوگ



  • فایندر دیجیتال (تصویری)
 گرانتر ، دارای امکانات بیشتر ، حرفه ای تر و حساستر هستند . دارای امکانات ذخیره سیگنال ، درصد و قدرت سیگنال ، تنظیم جهت و مختصات ، صفحه ال سی دی  ، صفحه کلید تنظیمات ، انواع پورتهای usb ، av و .... ،  جستجوی ماهواره مورد نظر ،  و سایر امکانات به صورت گرافیکی هستند .
فایندر دیجیتال ماهواره
فایندر دیجیتال



اگر به دنبال تهیه و خرید فایندر برای اولین بار هستید ، از فایندرهای انالوگ استفاده کنید . چرا که هزینه یک فایندر دیجیتال معمولا با هزینه نصب و راه اندازی یک ماهواره کامل  تقریبا برابری میکند .!!!..... و از فایندر دیجیتال معمولا نصابان ماهواره و یا کسانی که به طور دایم یا حرفه ای کار نصب انجام میدهند استفاده میکنند 




مطالب مرتبط
تجهیزات ماهواره ایمقالات ،آموزش و مطالب
آموزش کار با فایندر آنالوگفایندر
ال ان بی LNBسوئیچ
رسیوردی وی بی DVB



فایندر،فایندرآنالوگ،فایندردیجیتال،فایندر تصویری،فایندر چیست،فایندر اندروید،آموزش کار با فایندر آنالوگ،قیمت فایندر،خرید فایندر ماهواره،نحوه کار با فایندر عقربه ای،آموزش استفاده از فایندر،اموزش کار با فایندر انالوگ،آموزش کار با فایندر تصویری،فایندر انالوگ،قیمت فایندر عقربه ای،روش کار با فایندر عقربه ای،کار با فایندر آنالوگ،بهترین فایندر عقربه ای،

چراغهای روی فایندر،آموزش استفاده از فایندر،آموزش کار با فایندر دیجیتال،دستگاه فایندر

۲ نظر:

  1. سلام،قیمت فایندر آنالوگ پرمیوم ۴۰۰۰ چند هست
    ؟ایا اریال به شهرستان دارید؟

    پاسخحذف